דובר צה"ל פרסם ברשת – ואז הגיעה ההבהרה • מי יחקור את הפיגוע בבאר שבע?

דוד לזר וקובי פינקלר 1 Comment on דובר צה"ל פרסם ברשת – ואז הגיעה ההבהרה • מי יחקור את הפיגוע בבאר שבע?
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב (שלישי) פרסם דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז כי המשטרה הצבאית תחקור את הפיגוע שאירע בתחנה המרכזית בבאר שבע שבו נהרג חייל צה"ל ונפצעו רבים ובנוסף – אזרח אריתראי נורה על ידי כחות הביטחון לאחר שחשבו לשווא שהוא מחבל.

אלמוז כתב ברשת החברתית כי "פיגוע הטרור בתחנה המרכזית בבאר שבע ביום ראשון האחרון הוא אירוע חמור", לדבריו, "במסגרת הפקת הלקחים מהאירוע אנחנו בודקים שני נושאים – הראשון הוא אירוע הריגתו של הבטום זרהום ז"ל. המשטרה הצבאית החוקרת מצטרפת למשטרת ישראל בבדיקת האירוע ובמידה וימצאו חריגות נפתח בחקירה אל מול החשודים. אנו מצרים על מותו ומשתתפים בצער המשפחה".

בנוסף כתב דובר צה"ל כי "השני, התנהגות החיילים ששהו באזור הפיגוע, ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא לחתור למגע ולהסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי. זו הפקודה, זו רוח צה"ל – זה תפקידנו כמגני העם".

בעקבות דבריו, פרסמו כלי התקשורת כי מצ"ח תפתח בחקירה כנגד הריגת השווא של האזרח האריתראי ובנוסף יחקרו חיילים שהיו בזירה – בחשד שלא נהגו נכון.

אולם, כמה שעות לאחר מכן, פרסם צה"ל הודעת הבהרה כי מצ"ח לא יחקור את החיילים ששהו במקום הפיגוע: "משטרת ישראל החלה בחקירת האירוע. במסגרת חקירה זו מסייעת מצ"ח בבדיקת מעורבות של חיילי צה"ל בפגיעה בהבטום זרהום ז"ל. באשר לסוגיית התנהלות חיילים במהלך האירוע הנושא ייבדק בציר הפיקודי, ולא במסגרת חקירת מצ"ח".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    קודם שיחקרו איך המחבל נכנס למתחם התחנה עם נשק למרות המאבטחים……..